Inlägg 2.814: 14 okt 1972

Gaybarlogebesöksinitieringen

Ed och jag satte oss ner vid ett bord och beställde vår första omgång av drinkar, lemonad för mig och troligen samma sak för Ed. Detta var vårt första besök på en gay bar med positiv stämning, och nu gällde det hur vi skulle bete oss för att utnyttja det på bästa sätt. Vi skulle naturligtvis inte hänga ihop, så vi enades om att först sitta kvar med våra drinkar en stund och studera hur killarna betedde sig här, och att sedan ge oss ut i salen, var och en för sig, för att slå oss i slang med andra killar och se vad som skulle komma att hända. Litet som på Stan Cumberpatchs sex parties, alltså (se inlägg 363-373).

Vi såg snart att man betedde sig mycket annorlunda här än på en bar nere i gatuplanet. Detta var på sitt sätt en privat tillställning, och man kunde därför tillåta ens vilda natur att återspegla sig i vad man gjorde. I motsats till på de vanliga, trista gaybarerna dansades det en hel del till diskomusiken, och för dans var det gott om plats mellan borden. Jag satt och hoppades att det skulle komma en stilla slowfox, för då skulle ju dansen bli mera sensuell – men så blev det nu inte alls.

Att pussa en kille på munnen var något som man absolut inte kunde tänka sig att göra därnere, men här pussades det – och även djupkysstes – till höger och vänster. Vi såg också många händer nerstuckna i byxfickorna, vilket ju var tillåtet överallt, bara det att här var det frågan om någon annans byxfickor. Det enda sättet som vi såg detta göras var bakifrån. Det gällde ju att hitta vad man sökte i fickan, och skulle man händelsevis finna en kuk därnere så måste man ju nå dit för att kunna greja med den. Vi var riktgt imponerade av denna diskreta teknik.

Det här var spännande. Vi gav oss upp på golvet, och jag själv fann att jag var alldeles för reserverad för att ge mig på någon i skumma avsikter. Jag hade formats i för många år med allting förbjudet för att plötsligt kunna ignorera samhällets dittills gällande beteenderegler. Men nog var det trevligt att utan påföljd kunna stå och trycka med en kille av samma storlek och låta kukarna känna av varann genom alla lager tyg dem emellan. Men någon puss i påsk blev det inte för min del. Inte den här gången.

Jag stannade på Logen till en bit efter midnatt. Dittills hade jag aldrig lyckats förmå mig att stanna på en gay bar i mer än en timme, så fyra timmar här var ett nytt personligt rekord. Den stora skillnaden mellan Logen och de tidigare sexpartyna var att här var man inte naken, vare sig helt eller partiellt. Kanske det skulle komma med tiden? I varje fall gick Ed och jag hem tillsammans, när vi hade fått nog av denna publika form av könsfrestelse för den här gången.

Published in: on 2016/08/25 at 07:09  Kommentera  

Kommentera

