Inlägg 2.816: 15 – 16 okt 1972

Riisparksbeskrivningsmetodsefterapningen

Som du säkert märkte. gick jag från att ha beskrivit miljön på Logen vid vår första kväll över till att nämna enstaka händelser vid några av våra många följande besök där. Jag hade många skäl till detta, och de flesta återspeglar skälen till att inte gå in på varenda tripp ut till Riisparken om somrarna. En detaljerad redogörelse för vartenda besök skulle vara (1) tjatigt, för det skulle bli i stort sett samma sak för varje besök, (2) omöjligt, för jag minns inte alla dessa likadana besök och inte rapporterade jag heller mycket om dem i brev till Örebro, och (3) ifråga om Logen, ännu mera omöjligt, för jag skrev förstås inte ett ord till Örebro om några besök på gaybarer.

Som jag redan har antytt kom Logen att bli vår ständiga replipunkt för vartenda ledigt veckoslut efter att så modigt ha gett oss in i leken – ett par år efter det att ‘faran över’ hade blåsts för åtminstone de mindre uppenbara yttringarna av homosexualitet i Nya York. Vi anpassade oss snällt till gaylivets insistens på att mellan lördag och söndag vara vaken och hålla igång mellan klockan 23.00 och 05.00, när man förstås borde ha sovit. Detta visar att människan kan lära sig att uthärda det mesta. Kroppen – och även själen – vande sig snart vid att ersätta nattsömnen mellan lördag och söndag med en kortare kvällssömn på lördagen och en kortare morgonsömn på söndagen.

Jag hade konsulterats mycket i samband med en stor installation av TCS hos en större mäklare – jag kan inte minnas vilken det nu var. Kan det ha varit själva Merrill Lynch? Mina kolleger på mäklarkontoret hade gått igenom dessa installationer så många gånger, att det förvånar mig att min ‘expertis’ fortfarande skulle krävas. Detta talar för att det kan ha varit frågan om Merrill Lynch, som ju hade en flera gånger större omsättning än alla de andra mäklarna, något som kan ha varit en källa för vissa kapacitetsproblem. Hur som helst, jag var helt beredd på att vara i farten mellan klockan 20.00 och 04.00 varje veckodagsnatt under veckan från den 23 oktober. Nattarbete igen? Nej, inte så som det var förr om åren – det ville jag inte ens tänka på längre – men någon vecka då och då var jag inte omöjlig med. Det hörde fakriskt till min sorts arbete.

På måndagen sålde jag mina 60 aktier i Zions Utah Bank. Efter ett halvår hade de slutat att gå upp, och jag nöjde mig med en rätt blygsam vinst. Jag fick 9.522 kronor för aktierna, och då jag ett halvår tidigare hade köpt dem för 7.798 kronor (se inlägg 2.682) blev det 1.724 kronor på plussidan.

Published in: on 2016/08/27 at 01:28  Kommentera  

Kommentera

